UOKiK zapowiada zakaz cenzurowania negatywnych opinii w sklepach internetowych
Treść
Zmienią się zasady widoczności negatywnych opinii wystawianych przez klientów w internecie. Wniosek w tej sprawie skierował prezes UOKiK, Tomasz Chróstny. Od teraz nie będzie możliwości wykasowania czy ukrywania komentarzy.
W dobie pandemii coraz częściej robimy zakupy online, rośnie zatem potrzeba istnienia sklepów internetowych. Na rynku stale pojawiają nowi sprzedawcy. Zanim jednak klient kupi coś online, najpierw posiłkuje się opiniami o danym sklepie.
– Jak wynika z badań społecznych przeprowadzonych na zlecenie UOKiK, opinie o produkcie mają istotne znaczenie dla konsumentów – podkreślił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Aż 84 proc. Polaków czyta opinie o sklepie przed zrobieniem w nim zakupów. Jak się jednak okazało, komentarze te często są przekłamane. Portale udostępniające opinie nie uwzględniają negatywnych komentarzy konsumentów.
– Gdy konsument wystawił negatywną opinię, to sprzedawca kontaktował się w celu wyjaśnienia sprawy. Jeśli konsument nie wykazał się aktywnością w tym zakresie, to jego opinia była ukrywana. Nie wliczała się także do średniej oceny punktowej sklepu – zwrócił uwagę Tomasz Chróstny.
W wyniku działań Prezesa #UOKiK, @CeneoPL oraz https://t.co/TSfHa53092 zmienią zasady prezentowania negatywnych ocen wystawianych przez konsumentów. Zobacz komentarz Prezesa #UOKiK Tomasza Chróstnego pic.twitter.com/eEWcN7XFxE
— UOKiK (@UOKiKgovPL) April 15, 2021
Konsument ma pełne prawo do wiarygodnych opinii, szczególnie jeśli chodzi o zakupy online. Gdy portal usuwa niewygodne opinie, klient traci możliwość świadomego wyboru sklepu. Dlatego też właściciele portali nie powinni ingerować w komentarze. Jak zapowiedział prezes UOKiK, zmiany wejdą w życie w najbliższych tygodniach.
TV Trwam News
Żródło: radiomaryja.pl, 20
Autor: mj
Tagi: UOKIK