Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Rząd chce prowadzić podatek od reklam. Wpływy z opłaty mają zasilić m.in. NFZ i Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków

Treść

Rząd przygotował projekt ustawy, który wprowadza podatek od reklam. Środki mają zasilić m.in. NFZ i Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków. Resort finansów szacuje, że w 2022 roku wpływy z tego tytułu osiągną około 800 mln zł.

Podatek ma objąć telewizję, radio, prasę, kino, operatorów reklamy zewnętrznej oraz przedsiębiorców świadczących reklamy internetowe.

Danina ma być wyliczana na podstawie przychodu z reklam. Do 16 lutego Ministerstwo Finansów przyjmuje uwagi i opinie do projektu.

Dr hab. Hanna Karp, medioznawca, uważa, że pomysł jest rozsądny i celowy.

– Może ta propozycja niektórych zaskoczyła. Nie znam jeszcze szczegółowych zapisów tej ustawy. Mogę jednak powiedzieć, że przepisy wydają się być bardzo rozsądne i celowe. Nie wydaje mi się, że ci najmniejsi poniosą największe straty i szkody. Z tego, co wiem, to dużo hałasu robią właściciele dużych podmiotów, którzy mają bardzo dobrą sytuację finansową. Wydaje się, że w tej chwili jest to rozsądne wyjście – oceniła dr hab. Hanna Karp.

Podatek od reklam spotkał się z krytyką opozycji, która uważa, że PiS chce ograniczyć niezależność mediów.

Ze strony posłów Koalicji Obywatelskiej pojawiły się spekulacje, że oskładkowanie reklam doprowadzi do przejęcia niektórych gazet przez PKN Orlen.

RIRM

Żródło: radiomaryja.pl,

Autor: mj

Tagi: Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków NFZ podatek reklama