Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Rośnie zainteresowanie polską żywnością

Treść

Polacy coraz bardziej doceniają walory rodzimej żywności – wynika z raportu Polskiego Monitora Opinii. Według badań, blisko 33 proc. klientów zwraca uwagę na polskie pochodzenie produktu. Głównym kryterium zakupowym pozostaje cena. Dla konsumentów ważny jest również skład produktu oraz data przydatności. 

Z raportu wynika, że rośnie eksport polskich produktów rolno-spożywczych. Jego wartość w pierwszej połowie tego roku wyniosła 15 mld 400 mln euro i była o ponad 8 proc. większa niż rok wcześniej.

Poseł PiS Robert Telus z sejmowej komisji rolnictwa wskazał, że na zmiany w wyborach konsumentów składa się m.in. większa świadomość oraz wzrost zamożności.

– Polacy są coraz bardziej świadomi i przekonują się do tego, że nasza polska żywność jest najlepszej jakości. Ma to wpływ na to, że Polakom żyje się lepiej oraz mają więcej pieniędzy, bo wiadomo, że ta żywność dobrej jakości jest żywnością droższą, więc skoro Polaków na nią stać, to wówczas zaczynają po nią sięgać. Polacy coraz mocniej dbają o swoje zdrowie i stąd wynika to, że sięgają po żywność najlepszej jakości. Warto podkreślić także to, iż wszyscy pracujący w zawodach okołorolniczych kładą duży nacisk na promocję i informowanie Polaków o dobrej jakości polskiej żywności – powiedział poseł Robert Telus.

To pierwszy raport wchodzącego w skład cyklu badań opinii publicznej w projekcie Polski Monitor Opinii. Inicjatywę współtworzy PKO Bank Polski, Fundacja Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych oraz Forum Zrównoważonej Technologii.

RIRM

Źródło: radiomaryja.pl, 21 października 2019

Autor: mj

Tagi: żywność polska